Nissan Skyline GTR Bee-R R334
Deze skyline heb ik in 2006 in Japan aangeschaft.
De auto is een genot om in te rijden, met name op hoge snelheid.
De auto is in Japan opgebouwd door het tuningsbedrijf Bee-R. De motor is opgebouwd door het bekende japanse tuningsbedrijf ‘Top-Secret’. Recentelijk hebben wij de motor volledig laten reviseren. Specificaties hieronder!
Basis informatie:
Nissan Skyline GTR
Basis model: R33 GTR
Uitbreiding: Bee-R R334 body kit (R34 neus)
Het betreft een zgn. wide body
Motor: RB26DETT
Handgeschakeld
Bouwjaar: 1995
Kilometerstand: 70.324 km
De auto is voorzien van de volgende modificaties:
Body / Exterieur:
Schadevrije Nissan Skyline R33 GTR body
Widebody kit “Bee-R R334”.
Bestaande uit: Motorkap, voorschermen, voorbumper, sideskirts, achterscherm verbreding en achterbumper
De auto is in 2011 volledig overgespoten in de kleur wit (zonder effecten, dus gewoon helemaal wit).
Voorkant ombouw naar R34 neus (R34 koplampen).
Achter geblindeerde ramen (zie fotos).Limited Edition Bee-R velgen
18 inch x 9.5 JJ voorzien van nieuwe banden (265 breed)
Granador spiegels
Interieur:
Facelift voorstoelen (kuipstoelen)
Turbo druk meter en EGT meter in de A style
Eventueel drie extra meters in midden console, water, olie temp en olie druk.
Speciaal sportstuur
Optioneel vier punts gordels (Ik gebruik zelf de standaard gordels)
Motor:
Zuigers: CP Pistons
Drijfstangen: voorzien van ARP bouten
Lagers: ACL H-lagers (racing bearings)
Motor is volledig gereviseerd (boren / honen / vlakken / reinigen / alles balanceren).
Waterpomp & oliepomp vervangen
Kop:
Top Secret racing nokkenassen
Stuggere klepveren
Nieuwe klepgeleiders
Alle pakkingen nieuw. Cosworth koppakking
Greddy T4 uitlaat spruitstuk
Auto kwam met greddy T88 turbo uit Japan, inmiddels vervangen door Garrett 67mm DBB turbo (GT40R)
HKS 60mm Racing wastegate
HKS Racing BOV 2
Onderstel:
AST Racing suspension, nieuw
Rotora 355mm 6 piston remmenkit (voorkant)
RVS remleidingen rondom
R34GTR voorwiel ophanging (aluminium draagarmen voor)
R34GTR voor subframe
R34GTR stuurinrichting (is beter dan de R33GTR)
Aandrijving:
Perfecte 5 bak (geen synchro problemen)
OS Giken tripple clutch (gebalanceerd bij de revisie)
R34GTR achter differentieel (torsen)
Nieuw R34GTR voor differentieel
Met de R34GTR differentiëlen haalt de auto een hogere topsnelheid en maakt hij niet zo irritant veel toeren bij normaal rijden
Zoals vermeld heb ik de auto bij Bee-R in Japan gekocht. De originele advertentie staat nog online:
http://www.bee-r.com/main/usedcar/white334r.htm
De kilometerstand was toen:
57391 km
De huidige kilometerstand is:
70324 km