Kijk hier voor producten met extra korting!
your one stop tuning shop

Fabrikanten

TAKATA gordels

Toen de eerste Japanse Grand Prix werd gehouden op het Suzuka Circuit in 1963, was slechts de helft van de raceauto's uitgerust met veiligheidsgordels, en het was gebruikelijk om ambulances te zien haasten naar elke crash. Hoe ongelooflijk dit ook moge klinken op basis van de huidige veiligheidsnormen, deze situatie weerspiegelde het leven op de openbare weg op het moment, waar gewone auto's zelden waren uitgerust met gordels.

In 1964 ontwikkelde Takata de eerste Japanse full-harness autosport gordel, die werd geÔnstalleerd in een Subaru 360 die deelnam aan de tweede Japanse Grand Prix.

In 1996 ontwikkelde Takata de Multi Point Buckle (MPB), een volledig harnas dat werd ontworpen voor de DOME CO. F1-racewagen en uitsluitend werd vervaardigd uit in Japan geproduceerde onderdelen.

In 2005 begon Takata met het leveren van het MPB-020 F1 race harnas, waardoor de nieuwste technologische ontwikkelingen tot het uiterste kon worden getest bij diverse motorsports toepassingen. Eťn jaar later introduceerde Takata het MPH-341 full harnas. Dit geavanceerde systeem met state-of-the-art F1-technologie in een product dat op de markt kwam voor het grote publiek. Kenmerken van dit harnas zijn, lichtgewicht gesp en aanzienlijk verbeterd bedieningsgemak en duurzaamheid. Inmiddels had Takata in de motorsport ervaring en reputatie opgebouwd, en in het verkeer voor uitstekende veiligheid en race-winnende prestaties gezorgd.

In 2011, Takata werd de officiŽle leverancier van volledige harnas gordels voor het Sauber F1-team. Deze ontwikkeling was een trots moment voor Takata, waaruit blijkt dat de industrie vertrouwen in de kwaliteit, prestaties en beveiliging van de Takata producten heeft, en de bestuurder in bescherming, gebruiksgemak en gewichtsbesparing.

Ook vandaag blijft de constante zoektocht naar verbetering in volle gang. Takata's harnassen beschermen beroepschauffeurs op elk continent, en de feedback die we krijgen van deze harde kern is een belangrijke factor in het verbeteren van de veiligheid voor autosporters in Japan en de rest van de wereld.